Sedef: seni seviyorum aşkımmmm|

  Mesajları Göster
Sayfa: [1]
1  Dinimiz ve Islam / Dinimiz ve Islam / Kurban Bayraminiz MÜbarek Olsun : 19 Aralık 2007, 23:17:55 Çrş
Selamun Aleykum arkadaslar, Kurban bayraminiz mübarek olsun, sonsuz mutluluklara vesile olsun insallah.

Sizleri cook seviyorum..

2 / BAKARA - 186

Ve izâ seeleke ıbâdî annî fe innî karîb(karîbun) ucîbu da’veted dâi izâ deâni, fel yestecîbû lî vel yu’minû bî leallehum yerşudûn(yerşudûne).
Ve kullarım sana, Benden sorduğu zaman, muhakkak ki Ben, (onlara) yakınım. Bana dua edilince, dua edenin duasına (davetine) icabet ederim. O halde onlar da Bana (Benim davetime) icabet etsinler ve Bana âmenû olsunlar (Bana ulaşmayı dilesinler). Umulur ki böylece onlar irşada ulaşırlar (irşad olurlar).

âmenû : Allah´a (cc) ulaşmayı dileyen kimse
2  Dinimiz ve Islam / Islami Sorular / Amenu olmak, Takva sahibi olmak : 11 Aralık 2007, 22:31:29 Sal
Hepimizin bildiği gibi, dînler yoktur. Bir tek dîn vardır. Hz. Âdem’den Peygamber Efendimiz (S.A.V)’e kadar gelen tek bir dîn vardır. Hristiyanlık diye, Yahudilik diye ve İslâm diye ayrı ayrı dînler olmamıştır.

İslâm, Hz. İbrâhîm’in “hanif” dîninin adıdır. Hanif ise, İslâm anlamına gelmektedir, Allah’a teslim olmak anlamına gelmektedir. Hz. İsa’nın zamanında yaşanan dîn de Hz. Musa’nın zamanında yaşanan dîn de yine Hz. İbrâhîm’in hanif dînidir. Allahû Tealâ şöyle buyuruyor:

42/ŞURA-13: Şerea lekum mined dîni mâ vassâ bihî nûhan vellezî evhaynâ ileyke ve mâ vassaynâ bihî ibrâhîme ve mûsâ ve îsâ, en ekîmûd dîne ve lâ teteferrekû fîh(fîhi), kebure alel muşrikîne mâ ted’ûhum ileyh(ileyhi), allâhu yectebî ileyhi men yeşâu ve yehdî ileyhi men yunîb(yunîbu).

Dînde, onunla Hz. Nuh’a vasiyet ettiğimiz (farz kıldığımız) şeyi (şeriati); “Dîni ikame edin (ayakta, hayatta tutun) ve onda (dînde) fırkalara ayrılmayın.” diye Hz. İbrâhîm’e, Hz. Musa’ya ve Hz. İsa’ya vasiyet ettiğimiz şeyi sana da vahyederek, size de şeriat kıldık. Senin onları, kendisine çağırdığın şey (Allah’a ulaşmayı dileme) müşriklere zor geldi. Allah, dilediğini Kendisine seçer ve O’na yöneleni, Kendisine hidayet eder (ruhunu hayatta iken Kendisine ulaştırır).

Allahû Tealâ diyor ki: “Sana verdiğimiz şeriatla Hz. İsa’ya verdiğimiz şeriat, Hz. Musa’ya verdiğimiz şeriat, Hz. İbrâhîm’e verdiğimiz şeriat, Hz. Nuh’a verdiğimiz şeriat birbirinden farklı şeriatlar değildir. Hepsi aynı şeriattır.”
Şeriattan neyi kastettiğini de Allahû Tealâ açıklığa kavuşturuyor:

1. özellik, dîni ayakta tutmak,
2. özellik, dînde fırkalara ayrılmamak. Yani “Tek bir fırka oluşturacaksınız.” diyor Allahû Tealâ. İşte konumuz da bu tek fırkanın oluşturulması.

Hz. İbrâhîm, Hz. Musa’dan da Hz. İsa’dan da Peygamber Efendimiz (S.A.V)’den de daha önce yaşamış olan bir peygamberdir. Allahû Tealâ Hz. Nuh’a verdiği şeriatı önce Hz.İbrâhîm’e vermiştir. Hz. İbrâhîm’e verdiği şeriatı da daha sonra bu üç peygambere vermiştir. Hepsi aynı şeriatı yaşamışlardır. Allahû Tealâ bu beş peygambere, “ulûl’azm peygamberler” diyor.

Bu peygamberlerin yaşadığı dizayna biraz daha yakından bakarsak, Hz. İbrâhîm’in hanif dînini görürüz. Allah’a teslim dînini görürüz. Bu dînin esasları şunlardır:

1- Vahdet. Tek Allah’a inanmak, Allah’ın tekliği (Vahdet-i Vücut da tek vücut demektir).
2- Tevhid. Tek olan Allah’a ulaşmayı dileyenlerin oluşturduğu tek bir fırka.
3- Teslim. Ruhu, vechi (fizik vücudu), nefsi ve iradeyi Allah’a teslim etmek.

İşte kâinatın dîni bunlardan ibarettir. Ruhu, vechi, nefsi ve iradeyi Allah’a teslim etmek dînin temelidir. Bütün bu teslimlerin başlayabilmesi ise bir taleple %100 ilişkilidir. Dînin olmazsa olmaz şartı; mevcut olmazsa insanları mutlak cehenneme götürecek olan şartı: Allah’a yönelmek, Allah’a münîb olmak veya âmenû olmak, Allah’a ulaşmayı dileyen bir inanan kişi olmaktır. Allah’a ulaşmayı dileyen bir mü’min olmaktır.

Âmenû kelimesi, hem Allah’a ulaşmayı dilemeyen inananlar için kullanılmaktadır hem de Allah’a ulaşmayı dileyenler için kullanılmaktadır. Bunu âyet-i kerimelere baktığımız zaman hemen görmek mümkündür. Allahû Tealâ şöyle buyuruyor:
8/ENFAL-29: Yâ eyyuhellezîne âmenû in tettekullâhe yec’al lekum furkânen ve yukeffir ankum seyyiâtikum ve yagfir lekum, vallâhu zul fadlil azîm(azîmi).

Ey âmenû olanlar, Allah’a karşı takva sahibi olursanız sizi furkan (hak ve bâtılı ayırma özelliği) sahibi kılar! Ve sizden (sizin) günahlarınızı örter ve size mağfiret eder (günahlarınızı sevaba çevirir). Ve Allah, büyük fazl sahibidir.

Anlıyoruz ki buradaki “takva sahibi olmak” Allah’a inanmanın ötesinde bir olaydır. Çünkü Allahû Tealâ bu âyet-i kerimede, âmenû olanlara, inanan birisine seslenmektedir. Eğer o kişi takva sahibi değilse, gideceği yer cehennemdir. Allahû Tealâ buyuruyor ki:

50/KAF-31: Ve uzlifetil cennetu lil muttekîne gayre baîd(baîdin).
Cennet, takva sahipleri için uzak olmayarak yaklaştırıldı.
3  Dinimiz ve Islam / Islami Sorular / Namaz ve Oruc bir zevktir. : 06 Aralık 2007, 22:26:51 Prş
Bizler rabbimize dost olmayi dilersek, O'da bizim kalbimize namazin, orucun sevgisini  koyacak ve bizler oylesine namaz kilmayacagiz. Namaz; Yani "su namazi kilayimda uzerimden yuk kalksın" diye degil, "namaz farz kilinmis aman bende kilayim" demek degil. Namaz bizler icin bir zevk, bir mutluluk olmali, sevgiliyle bulusma noktasi olmali. O'an guzeller guzeli rabbimiz bizimle ilgileniyor, biz Rabbimizin huzurundayiz. Bizi bekliyor, her ezan vaktinde bizi huzurunda gormek istiyor, yerlerimi gok katlarinda indi ilahide hazir, Kosarak gitmeliyiz, Rabbimizin huzuruna, bir namaz vakti bittiginde diger namaz vaktini heycanla, ozlemle beklemeliyiz degilmi?Husu icinde kilmaliyiz namazlarimizi.

Hele Oruc, Oruc tutmak bu kadar mi zevkli, bu kadar mi guzel olur. Ben daha once oruc tuttugumda, oruc bana guzel gelmezdi taki Rabbimin dostlugunu dileyip, O'nun yoluna girene kadar. Yaz aylarında oruc tutuyorum, ne acikmak, ne susamak söz konusu,birde ustune mutluluk yasiyorum. Ben rabbimizi sevdigim icin sadece niyet ediyorum, Rabbimizde ne aciktiriyor, ne susatıyor. Yapana degil, yaptirana bak demisler ya. İste aynen oyle. Bizler bir hiciz. O Yüceler yücesi, Öyle guzelki..
 
Sizleri cook seviyorum kardeslerim...
 
Allah'in en sevdiklerinden olmamizi diliyorum..
4  Dinimiz ve Islam / Islami Sorular / Ynt: Allah’i Sevİyor Musunuz? : 23 Kasım 2007, 23:01:50 Cum

Haklisiniz arkadaslar, Ozur dilerim, siz okurken c.c diye okuyun insallah.

sizleri seviyorum..
5  Dinimiz ve Islam / Dualarımız / Guzellerin En Guzeli Rabbim Ben Sana Dost Olmayi Diliyorum : 23 Kasım 2007, 23:00:16 Cum
Yarabbi, nasıl Veysel Karani Hazretleri’nin ruhunu sana ulaştırmışsan, Nasıl Yunus’un ruhunu sana ulaştırmışsan, Nasıl Erzurumlu İbrâhîm Hakkı Hazretleri’nin ruhunu sana ulaştırmışsan, Hacı Bektaş Veli Hz. lerinin ruhunu nasıl sana ulaştırmışsan, Mevlanâ Celâleddin-i Rumi Hazretleri’nin ruhunu sana ulaştırmışsan ve ismini sayamadığımız nice hanım evliyalarından biri olan Rabia-i Adeviyye Hazretleri'nin ruhunu sana ulaştırmışsan, Onca evliyanın ruhunu nasıl Sana ulaştırmışsan, Onlar nasıl “ermiş” olmuşlarsa, beni de onlar gibi Sana ulaşmış kıl Yarabbi!
6  Dinimiz ve Islam / Dualarımız / Mutlu Olmayi Kİm İstemez Kİ !!! : 23 Kasım 2007, 22:58:56 Cum
MUTLU OLMAYI KİM İSTEMEZ Kİ !!!
Selamun aleykum arkadaslar ben acizane mutlulukla ilgili birşeyler yazmak istedim. İnşallah beğenirsiniz ve inşallah herkes çok ama çok mutlu olur.
Bizler bir maksat için yaratıldık, mutlu olmak. Bu yol, mutlaka Allah'tan geçer.
Hiçbirimiz hayatımızda Allah'ı devreye sokmazsak mutlu olamayız. Böyle bir şey fizik standartlarda hiçbir zaman mümkün değildir. Cennet için de, diğer âlem için de mümkün değildir.
Dünya mutluluğu mu istiyoruz? Bu Rabbimize yakın olmakla mümkün. Cennet mutluluğu mu istiyoruz? Bu Rabbimize yakın olmakla mümkün. Sadece bir tek yolu var. O yol, Allah'a ulaştıran yol. Mutlu olmak istiyor muyuz, yoksa istemiyor muyuz? "Ben şu mutsuz dünyamda, mutsuz olmakta devam etmek istiyorum." diyorsak, bu bizim irademiz, bizim arzumuz. Susarız. Kim: "Ben mutlu olmak istiyorum, mutluluğa mutlaka ulaşmak istiyorum." diyor? Böyle demeyen pek az insanın olabileceğini düşünüyorum. Herkes mutlu olmak için yaşar.
Allah, bizim en büyük dostumuz. Bizi en çok seven. Bizi sevenlerin arasında en çok seven, sadece Allah'tır. Ne annemiz, ne babamız, ne evlâtlarımız, ne etrafınızdaki insanlar. Bizi, hepimizi en çok seven Allah'tır. Mutlaka sever. O sevdiği için varız. Yaratmayı diledi ve biz dünyaya geldik. İşte dizayn, bunun arkasında. Ya mutluyuz, ya da mutsuzuz. Eğer Allah'ın yolunda değilsek, mutlu olmamız mümkün değildir.
Mutlu olmak, bedava bir olay değildir. Bir bedeli vardır. O bedeli ödemeden, mutluluğa adım atamayız. Nedir mutluluğun bedeli? Mutluluğun bedeli, bir dilek; mutluluğu dilemek. Birisi çıksa karşımıza ve dese ki: "Dile benden ne dilersen?" Trilyonlarca lira param olsun mu deriz acaba? Zannediyor musunuz ki; o paralar bizi mutlu edecek? Ondan mutluluk dileyeceğiz, işte o zaman muhatabınız Allah'tır. Bizi mutlu etmek için her zaman hazırdır.
Eğer mutluluk yolculuğu başlasın dersek; böyle bir yolculuğun başlaması, mutluluğa giden bir trene binmemiz, bir uçağa binmemiz, mutluluğa ulaşmamız, bizin bir dileğinize bağlı O dilek, ALLAH'A DOST OLMAYI DİLEMEKTİR. Bizler Kalpten rabbimize ulaşmayı dilersek, O’na dost olmayı dilersek. Nasıl bir Rabia sultan, bir Yunus emre, bir Mevlana Rabbimizin en sevdiklerinden olmuşsa, bizlerde rabbimizin en sevdiklerinden olmayı dilersek. Bizlerde inş Rabbimizin en sevdiklerinden oluruz.
7  Dinimiz ve Islam / Islami Yazılar / Ynt: Allah Sevgİsİ : 23 Temmuz 2007, 20:44:32 Pzt

Çok güzel bir paylaşımdı arkadasim Allah senden sonsuz razı olsn.

Rabbimizi sevmek ve onun tarafindan sevilmek kadar guzel bir sey daha varmi?

O bizleri cok seviyor ve yerleri ve gokleri herşeyi bizim icin yaratmış.

45/CASİYE-13: Ve sahhare lekum mâ fîs semâvâti ve mâ fîl ardı cemîan minh(minhu), inne fî zâlike le âyâtin li kavmin yetefekkerûn(yetefekkerûne).
Ve göklerde ve yerde olanların hepsini kendinden (bir lütuf olarak) size musahhar (emre amade) kıldı. Muhakkak ki bunda, tefekkür eden bir kavim için mutlaka âyetler (ibretler) vardır.

Bizide kendisi icin yaratmis, Onun dostlugunu dilememiz icin, O'nu dost edinmemiz ve O'na dost olmamiz icin.

Allah'i cok seven ve O'nun en sevdiklerinden olmak dilegiyle...

SİZLERİ COOK SEVİYORUM..

8  Dinimiz ve Islam / Islami Yazılar / Mutlu Olmayi Kİm İstemez Kİ? : 23 Temmuz 2007, 18:26:20 Pzt
Selamun aleykum arkadaslar ben acizane mutlulukla ilgili birşeyler yazmak istedim. İnşallah beğenirsiniz ve inşallah herkes çok ama çok mutlu olur.

Bizler bir maksat için yaratıldık, mutlu olmak. Bu yol, mutlaka Allah'tan geçer.
Hiçbirimiz hayatımızda Allah'ı devreye sokmazsak mutlu olamayız. Böyle bir şey fizik standartlarda hiçbir zaman mümkün değildir. Cennet için de, diğer âlem için de mümkün değildir.
Dünya mutluluğu mu istiyoruz? Bu Rabbimize yakın olmakla mümkün. Cennet mutluluğu mu istiyoruz? Bu Rabbimize yakın olmakla mümkün. Sadece bir tek yolu var. O yol, Allah'a ulaştıran yol. Mutlu olmak istiyor muyuz, yoksa istemiyor muyuz? "Ben şu mutsuz dünyamda, mutsuz olmakta devam etmek istiyorum." diyorsak, bu bizim irademiz, bizim arzumuz. Susarız. Kim: "Ben mutlu olmak istiyorum, mutluluğa mutlaka ulaşmak istiyorum." diyor? Böyle demeyen pek az insanın olabileceğini düşünüyorum. Herkes mutlu olmak için yaşar.
Allah, bizim en büyük dostumuz. Bizi en çok seven. Bizi sevenlerin arasında en çok seven, sadece Allah'tır. Ne annemiz, ne babamız, ne evlâtlarımız, ne etrafınızdaki insanlar. Bizi, hepimizi en çok seven Allah'tır. Mutlaka sever. O sevdiği için varız. Yaratmayı diledi ve biz dünyaya geldik. İşte dizayn, bunun arkasında. Ya mutluyuz, ya da mutsuzuz. Eğer Allah'ın yolunda değilsek, mutlu olmamız mümkün değildir.
Mutlu olmak, bedava bir olay değildir. Bir bedeli vardır. O bedeli ödemeden, mutluluğa adım atamayız. Nedir mutluluğun bedeli? Mutluluğun bedeli, bir dilek; mutluluğu dilemek. Birisi çıksa karşımıza ve dese ki: "Dile benden ne dilersen?" Trilyonlarca lira param olsun mu deriz acaba? Zannediyor musunuz ki; o paralar bizi mutlu edecek? Ondan mutluluk dileyeceğiz, işte o zaman muhatabınız Allah'tır. Bizi mutlu etmek için her zaman hazırdır.
Eğer mutluluk yolculuğu başlasın dersek; böyle bir yolculuğun başlaması, mutluluğa giden bir trene binmemiz, bir uçağa binmemiz, mutluluğa ulaşmamız, bizin bir dileğinize bağlı O dilek, ALLAH'A ULAŞMAYI DİLEMEKTİR. Bizler Kalpten rabbimize ulaşmayı dilersek, O’na dost olmayı dilersek. Nasıl bir Rabia sultan, bir Yunus emre, bir Mevlana Rabbimizin en sevdiklerinden olmuşsa, bizlerde rabbimizin en sevdiklerinden olmayı dilersek. Bizlerde inş Rabbimizin en sevdiklerinden oluruz.
9  Dinimiz ve Islam / Islami Sorular / Allah (c.c) Bİzden Ne İstİyor? : 23 Temmuz 2007, 18:18:26 Pzt
SELAMUN ALEYKUM SEVGİLİ KARDESLERİM..

ALLAH (c.c)  BİZDEN NE İSTİYOR BİLİYOR MUSUNUZ?

SADECE VE SADECE MUTLU OLMAMIZI İSTİYOR, DAİMİ BİR MUTLULUK..

Simdi birsey istiyoruz ve onu elde ettigimiz zaman mutlu oldugumuzu saniyoruz, Hayir o mutluluk degil o sadece bir sevinctir. O anlik sevinc yasariz sonra yine eski mutsuz halimize doneriz.

Etrafiniza hic baktinizmi ozelliklede sevgililere. Gezerler, el ele goz goze aman en mutludurlar ne mutlu, onun mutluluk oldugunu sanirlar, sonra en olmadik seyden kavga ederler, birbirlerine hic hos olmayan sozler sarfederler. sonra ya barisirlar tekrar yada ayrilirlar. Hani siz birbirinizi cok seviyordunuz. Bu mu SEVGİ? Seven insan sevdigine kiyamaz birak hos olmaya sozler sarfetmeyi, onun icin ne yaparimda onu mutlu ederim diye dusunmeli. Bu sevgi degil sadece bir TUTKU..

Allahimiz bizim uzulmemisi hic istemez, kiyamaz bize. O BİZİ HERŞEYDEN COK SEVİYOR. Bizim O'nu sevdigimizden iki kat bizi daha cok seviyor.

Herşeyi bizim icin yaratmis, Yerleri gokleri herseyi bizim emrimize muzahhar kilmis. İste Casiye suresinin 13. ayeti kerimesi....

CASİYE-13: Ve sahhare lekum mâ fîs semâvâti ve mâ fîl ardı cemîan minh(minhu), inne fî zâlike le âyâtin li kavmin yetefekkerûn(yetefekkerûne).
Ve göklerde ve yerde olanların hepsini kendinden (bir lütuf olarak) size musahhar (emre amade) kıldı. Muhakkak ki bunda, tefekkür eden bir kavim için mutlaka âyetler (ibretler) vardır.

Öyleyse neden bizler bizi çok seven rabbimize koşmuyoruz.

SEVEN SEVDİGİNE KOŞAR,
KORKAN KORKTUGUNDAN KAÇAR...

her şeyi bizim için yaratan rabbimiz bizide kendisi için yaratmış. Kendisine kulluk vazifemizi yerine getirmek için. Bizden sadece mutlu olmamizi istiyor. Bizden O’na dost olmayı dilememizi istiyor.
10  Dinimiz ve Islam / Dualarımız / Kalbimizden Allahimiza Giden Bir Dua : 23 Temmuz 2007, 18:06:29 Pzt
KALBIMIZDEN ALLAHIMIZA GIDEN BIR DUA

"Allahim bende senin o guzel dostlarin gibi olmak istiyorum, Bir Rabia Sultan, Bir Hz. Hacer, Yunus Emre, Mevlana Hz. vss... onlar gibi seni dost edinmek, senin dostun olmak istiyorum. Benide sevdiklerin arasina al. Tut ellerimden, birakma Allahim..
"
11  Dinimiz ve Islam / Islami Sorular / Allah’i Sevİyor Musunuz? : 22 Temmuz 2007, 22:30:28 Paz
                                                Allah’i Sevİyor Musunuz?

İnsan SevdİĞİne UlaŞmak İster…

Allah’i Sevİyorsaniz, Ona UlaŞmayi Dİlİyor Olmalisiniz…
Allah’a UlaŞmayi Dİlemİyorsaniz, Allah’i
Yeterİnce Sevmİyor Olmalisiniz.

ÇÜnkÜ Allah’i GerÇekten Sevenler
O’na Mutlaka UlaŞmayi Dİlerler…

Şİmdİ Tekrar Soruyorum,
Sİz!
Evet Sİz!
Allah’i Sevİyor Musunuz?!
Evet Mİ ?
Hayir Mi?!
Cevabiniz Evetse, O’na UlaŞmayi Dİlİyor Olmalisiniz

Allah’i Sevİyorum
Ama…
Kendİmİ O’na UlaŞmak Zorunda Hİssetmİyorum.
Hayatinin
En BÜyÜk
Hatasini Yapiyorsun!
Neden Mİ?!
Allah,
Hepİmİzİn Dostudur
Ve
Bİzlerden De
Kendİsİyle Dost Olmayi Dİlememİzİ Beklemektedİr.
Dİlememİzİ Bekler!!!
Allah’a UlaŞmayi Dİleyenler, O’na,allah’a Dost Olmayi Dİleyenlerdİr…
Bu Bİzerabbİmİz Olan Allah’indavetİdİr.

Rum 31 "allah’a YÖnel, O’na UlaŞmayi Dİle Ve
Takva Sahİbİ Ol Ve Namaz Kil Ve MÜŞrİklerden Olma!!!"
(kur’an-i Kerİm)

Allah’a UlaŞmayi Dİlemek Senİ Hem DÜnya Hem Ahİret Saadetİne UlaŞtiracak Olan
Yegane FormÜl.

İŞte Sana MutluluĞun Anahtarini Verdİm…
Hadİ Kapiyi AÇ Ve Gİr İÇerİ…
Allah’in
Dostu Olmayi Dİlemek, Sana
Bİr Şey Kaybettİrİr Mİ?!


[/color][/color][/b][/font][/color]
Sayfa: [1]